Alla inlägg under maj 2011

Av Lina - 30 maj 2011 23:02


Jag har ändå ingen stolthet kvar... (notera hur snett naveln sitter, det gör den inte i normala fall)

 


Vår nya barnmorska var nog lite ute och cyklade..

För övrigt visar jag alla tecken på att "boa" så fort jag har lite tid över.

   Nötbröd OCH morotsbröd (håller på och lär mig baka med surdeg)

   Kakor för frysen, med lådor, med datum!!!





Av Lina - 30 maj 2011 22:50

   "Min Pergola" (innan vi köpte huset visste jag inte att det fanns nått som hette så) 


Vy från höger....         ....till vänster.


Fint va?!

Av Lina - 30 maj 2011 22:36

  



Låter bilderna tala:


    Vita väggar med "små" undantag....


... typ här.    

(men det har ju varmvattenberedarkillen löst åt oss idag)

    

   De här brallorna kan jag endast med lite god vilja knäppa under magen och fyller ut ganska bra... Ojämna proportioner i det här förhållandet?


Av Lina - 30 maj 2011 22:24



Vi har visst inte samma topplista på pojknamn - kanske dags att börja var lite mer tydlig...


Jag tänker inte på en katt när jag hör Morris (då skulle jag föreslagit Murre). 

Jag tänker på en gammeldags, amerikansk, svart, pålitlig, blank, snygg bil. 


Birk är visst inte Gustavs grej. 

Agaton inte min.


August får mig att känna - åh nej, inte ett till statsöverhuvud (typ) i huset!



Av Lina - 30 maj 2011 21:54




Nu har vi varmvatten igen. Niiice. Jag hade annars snart haft alldeles naturliga dreads...

Killen som kom hade visst installerat den för X antal år sedan och det var hans far jag hade ringt och väckt vid sju på morgonen. Vi hittade en fasttejpad lapp på varmavattenberedaren med telefonnumret. Han gjorde en "service" för fast pris, 1500 pix. Svarade tålmodigt på ett tjogtal antal andra frågor jag hade (elementet på toaletten uppe låter..., det gick inte att lufta..., hur luftar man ett element, vad ska trycket vara, kan man koppla bort elementet såhär, elementen har börjat läcka efter att jag har försökt få reglagen att fungera..., ska man värma upp källaren, är elpannan gammal/dålig..... zzzzz....)

Har firat med att diska (istället för att trycka in allt i diskmaskinen på vinst och förlust).


Lite gott kom det ur det hela - vi testade bastun igår kväll - krissanering. Det var faktiskt rätt mysigt och den fungerade  utan att något annat la av i huset (vad vi märkt i alla fall).



  

Av Lina - 29 maj 2011 22:57


Följande punkter tänkte jag blogga om imorgon i mån av tid för jag har massor att rapportera från helgen;


1. VI HAR INGET VARMVATTEN!!! - nej, fattar inte varför men det har så sakteliga tagit slut slut slut...


2. MORRIS - hur kunde jag glömma det på pojktoppen?!
(och Sander går bort)


3. LILLA RUMMET - där har det hänt grejer!
(ibland kallat barnrummet) 

4. PERGOLAN - I love, äntligen har jag fått mitt växthus     


5. v. 35    *gah*    45 cm lång!!!! - hur gick det här till?!
(känns inte alls som jag är redo även om jag känner mig som en flodhäst och är less!)


Av Lina - 25 maj 2011 09:41



Att det ska vara så svårt att hålla reda på veckorna (!) jag fick precis 1,5 vecka extra av trädgårdsarbete. Enligt nya barnmorskan på MVC som vi var hos i måndags så är jag "bara" 32+5. *puh*


Som ni förstår har jag träffat min nya barnmorska Anna nått. Hon gick omsorgsfullt igenom min journal...


Mätte blodtrycket på "fel" arm - 120/75 (högsta hittills). 

Stack mig i fingret - Hb 123, glukos 4,7. (bra) 

Kissprov. 

Klämde på magen. Bebi med huvudet ner, fortfarande ruckbart (stackare) och rumpa upp på vänster sida (den oformliga bollen). "Här är lite fötter" sa hon och klämde på andra sidan (ah, har känt det...).

Hjärtat sa tick tick tick tick tickticktickticktick tick   tick och tick och tick som det skulle.


Sen fick jag tips om sjukgymnasterna en trappa ner som har vattengympa för gravida och hyr ut TENS apparater. - bokat tid nästa vecka.

Fick t o m en remiss på att på nytt kolla toxoplasma eftersom jag var lite orolig för det.


Och så var hon gullig och sa att allt var så bra och fint. Att man har en bebis som far runt som en nyårsraket skulle jag bara vara glad för. Så nu är jag det


Vikt 67,3 kg.


Senaste loppisfyndet... 

   Att ha när vi pyntar i trädgården i sommar.

Av Lina - 25 maj 2011 09:32





Birk


Fabian


August


Sander



(Vi är inte riktigt överens men det är ju jag som skriver den här bloggen, Gustav är mycket inne på allt som börjar på A och slutar ganska lika, Algot, Agathon, Egon, Vilgot)



Ovido - Quiz & Flashcards