Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Mars 2012

Av Lina - 25 mars 2012 08:34


 

Vad har Irma hittat på denna månaden?


* Hon övar på handföringen - ser ut som en liten hustomte som övar balett. Ibland tror vi hon försöker vinka till oss men, nä, kanske inte.

* Den andra tanden där nere har tittat fram, den är ca 1 mm efter den andra så det ser fortfarande otroligt sött ut. Det är inte riktigt lika sött när hon glatt biter mig i bröstvårtan. Vi har en liten tand, napp, amningskamp just nu. Irma tycker det är lite onödigt att amma - det händer så mycket annat skoj. Jag vill inte sluta amma än på ett tag - inte slet jag mig igenom hennes första 4,5 månad för att hon ska sluta nu! Så - restriktivitet på nappen för att göra mina tuttar mer attraktiva. Ni hör - man blir knäpp av att ha små barn. Men det verkar faktiskt funka. Nu kan jag nästan slappna av när jag ser henne komma med nedergadden i högsta hugg...

* Att sitta är ganska tråkigt eftersom man inte kommer någonstans men hon kan om hon vill. Härommorgonen satte jag henne med näsan in mot ett hörn med sina gosedjur i sängen och efter att först ha protesterat lite så satt hon glatt och tjattrade med dem en kvart sen. 

* Hon börjar inse att vi kan försvinna. En morgon började hon ilsket protestera varje gång jag gick ut ur sovrummet fastän Gustav var där med henne.

* Pincettgreppet fungerar bättre och bättre. Mer och mer hamnar i munnen och mindre i haklappen, kanhända att mer hamnar på golvet eftersom hon medvetet verkar slänga ner saker nu också.

* Hon lägger huvudet på sned utmed bordet när hon äter och ser mycket nöjd ut.

* Idag har vi övat pussar och polletterna trillar ner fortare och fortare. Hon både gjorde pussmun och knep ihop ögonen när vi åt lunch. Pausa för att vinka tillbaka fick jag göra ideligen också.

* Babysimmet är toppen! Var idag efter att varit sjuka, haft kurs etc och missat en månads simning. Ny tid, kl 9, mitt i sovtiden. Blev väckt efter 10 min slummer men det räckte, det var kul att se kända ansikten igen, Tristan och Monica och Malin och Molly. Hoppar i efter en och dyker utan förskräckelse. Jagar leksaker för glatta livet!

 
 
Ingen bild

Cia

25 april 2012 13:23

Haha, diggar sitträningen!

Lina

27 april 2012 21:51

ojoj vad jag är dålig på att blogga nu. kommer inte ens ihåg vilket inlägg du menar, kanske dags att läsa den lite själv. :/

 
Ingen bild

Cia

12 maj 2012 22:58

Ja, förstår att du har annat att göra än att blogga.. men mars? Det är mitten av maj nu ju! En annan däremot är det ju fart på: http://grodfarmen.wordpress.com/ Pöss!

Lina

16 maj 2012 21:12

Ja *suck*

Men nu, nu är vi ju hemma dubbelt några dagar i veckan så jag ska få lite tid för mig själv ibland! Och kanske för en blogg när trädgården är tiptopp..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards