Alla inlägg under juni 2011

Av Lina - 28 juni 2011 20:01




Nytttillskott från blocket....

Gustav tycker att mitt prebabyintresse är lite konstigt nu, men förberedelser är väl bra, eller?! 


  För er som håller med Gustav kan ni ju spana in vardagrummet som nu är "klart". Väggarna är vittapetserade, taket målat, fönsterbrädet bytt och nya eklister. Bilden är dock spegelvänd.


Tillbaka till bärsjalen. 5 m lång i ganska tjockt, brunt, elastiskt bomullsmaterial. Känns ungefär som ett rejält vinterplagg...

Vi har idag, just nu kl. 20.05:

25,1 grader ute

27,8 grader inne....


    Det här är sk. cradleposition. För mycket små barn.


    Och det här är en mycket älskad "Laban" som kommit fram ur garderoben för att glädja någon annan än mig. "Taxen Gul" ligger också i vaggan. Undrar om Gustav hade motsvarande telingar....

Av Lina - 28 juni 2011 13:28



Det är konstigt, kroppen växer bisarrt mycket.

Just tillväxten tar i för sig ett tag innan den blir uppenbar.

Det känns som att min kropp för några månader sedan var en fjortiskropp jämfört med nu...


... även om jag alltid haft en kropp med lite former, mer på vissa ställen (skyller en viss del på gener), så förändras kroppen.

    

  Inte så lite heller...


  ... inte bara magen....

   

...även om den helt klart är det mest uppenbara.


I vilket fall som helst, klumpig och obekväm som f-n mellan varven. När det inte spänner och är knöligt, så har jag nog aldrig känt mig mer....

       

... tillfreds med min kropp - på ett märkligt sätt.


Undrar om det beror på att jag delar den med någon som verkar som gjord för den..

(sparkarna är väl lyckosparkar?!)

     

Av Lina - 28 juni 2011 10:08




Jobbmailen funkade inte idag och det var nog lika bra.


Efter 3 mycket sömnfattiga nätter (och humör/ork därefter) är det underbart att inatt fått sova nästan en hel (bara 3 kissrundor). Dessutom kan jag stanna i sängen ett tag till...

Massor med mjuka kuddar "is the shit"!

(och kanske en alvedon, lite Link och spikmatta som komplement)


 


Lillan lyssnar på SVT Play´s Hugh F... With...stall "Det goda livet" och blir allmänbildad i sund, småskalig engelsk matlagning och livsstil. Jag tror jag sover lite sålänge....


 

Av Lina - 27 juni 2011 23:01



Sånt här gjorde jag medans jag fortfarande bara var klumpig och grinig men fortfarande rätt pigg. 


  '        


Nu är jag mest eländig, less, svullen och lider av sömnbrist...




Av Lina - 23 juni 2011 22:29




Tänk vad det kan växa med lite kärlek

(och sol och värme och gräsmattegödsel)


                     




               



Av Lina - 23 juni 2011 22:13




 Sista magbilderna?





Fast vem vet, på 4 v hinner man ta en hel del bilder...


Av Lina - 23 juni 2011 17:52



     

Var på MVC idag.



Det lilla ynglet har sjunkit ner och lagt sig tillrätta i bäckenet (fixerat, tididgare har det varit ruckbart). Det betyder visst att det är redo att komma vidare om man säger så...

Såvidare bekvämt är det inte när hon kilar in sina fingrar om huvudet för att känna: "Andas in, slappna av, andas ut". Säkert - jag började kvävt frusta (skratta) ochråkade spänna alla bukmuskler som fanns därnere....


Annars är hon väldigt gullig och försiktig, vår barnmorska nu.

Allt är "strålande".


Hjärtfrekvens 145.

Magmått bra. Dippat lite nu pga fixeringen.

Känner rumpa, rygg och små "fötter".


Glukos 5,6. Hb 141. Blodtryck 110/80.

Vikt 68,8 kg.


Så, det är bara att komma ut nu...

Har precis börjat läsa en ny bok, "föda utan rädsla". Hade tänkt hinna läsa ut den och involvera Gustav i valda delar. Och sen hade det varit trevligt att hinna klart med vardagsrummet (Gustav jobbar medan jag servar mest...). Och så ska Magda, Johan och Josef komma över midsommar och så behöver jag jobba nästa vecka och och och...

Annars är jag väl ganska redo....



Ovido - Quiz & Flashcards