Alla inlägg under maj 2013

Av Lina - 28 maj 2013 20:23



 

 

Karl Erik Ossian Bengtsson

 

 

Född: 20130510 kl. 21.43

Längd: 51 cm

Vikt: 3410 g



Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.   


    Föräldrar, förundrade och rätt förtjusta över att det var en liten gosse som ställt till det för oss på sistone, och ska fortsätta med det ett tag till förhoppningsvis.


Ser ju väldans redo ut för att åka hem till stora syrran med vattkoppor...

(klänningarna kanske vi inte kan ta på honom men för övrigt kommer han ärva en hel del i rosaskalan)

 

Av Lina - 4 maj 2013 21:57



Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!  

     


Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.

   

Det var lite konstigt och hon var lite spattig men när jag tittade in efter en stund såg det ut såhär. 

Av Lina - 4 maj 2013 21:20



Sitter hemma och har "huset för mig själv".

Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg.

Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen - de var inte alls sugna att gå in när vi kom först, vem vet, det kan ju nalkas godsaker... Sen började jag städa ut hönsens vinterhus och var tvungen att göra klart det, Stina hjälpte lekfullt till, hon verkar väldigt glad över att vintern är över.

Det är så himla skönt att kunna lalla runt i en trädgård på kvällarna, jag vill aldrig gå in. Ryggen säger att jag borde lägga mig ner men jag har så mycket sura uppstötningar nu så det är inte lockande förren jag lägger mig för kvällen.


Lite bilder från sista veckan:

  Gustav har fyllt år, vet inte riktigt hur mycket men Irma fick uppleva snörleken för första gången och tyckte det var spännande.


På fredagar kan man t ex käka rester med våra uppskattade grannar Eva och Peter.  

   Deras yngsta, Ezster, är charmigt fascinerad av Irma och hon gillar att ha en beundrare.

 

Pappa har varit på besök och hjälpt mig göra klart det sista på sommarhönshuset (gäller att hålla honom sysselsatt som nybliven pensionär, Irma tog över när inte jag styrde med honom). Här syns även vårt kök som fått sig en smärre ansiktslyftning. Det kommer antagligen ta ett par år nu innan allt är helt klart men det som var lite mer akut är färdigt.

  


Irma och dagiskompis Ruben leker hemma i hans sandlåda. Vi skulle vilja skaffa en till Irma också och själva lådan är inte så svår att få hem, men 600 kg sand som kommer i 20 kg säckar??? Jag har tagit hem två till hönsen en gång och tyckte det var skitjobbigt..   

Ovido - Quiz & Flashcards