Alla inlägg under april 2011

Av Lina - 29 april 2011 21:47

 
 
 
 
Morris (!)

...annars har ...
 
Simon

...poppat upp, och...
 
August  
  
... är en fortsatt favorit.
 
(fast jag röstar fortfarande på att det ska bli en tjej,
och när jag blundar så är det en häpen, mörkhårig liten tös jag ser) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Av Lina - 21 april 2011 21:49


29 + var visst fel, det var väl i mitt huvud det kändes så just då. Idag är jag en 28 + och det stämde i kalenderna också. 

Får lite spel och tvångstankar ibland när det känns som att "Gud, det får inte plats mer, jag kan inte kissa bort nått och jag kommer bli knäpp om det här ska fortsätta i 2 månader till drygt!!!"

Sen går det några timmar, jag äter lite fil och frukt istället för massa mat, knytet därinne antar en annan pose och sen plötsligt är det helt ok igen.

Som idag. Så idag tänkte jag (och känner för att) baka bröd (håller på, det är surdeg - man ska göra sånt i STockHolm), testa göra dammsugare (whiskeyfyllningen gjord igår), plantera om lite ledsna småplantor, duscha och näringsvattna alla andra växter (orkidéerna check) och göra dem påskredo. Sen har jag redan övertalat G att rota om i lite lådor (han ser lika förtvivlad ut varje gång och jag brukar inte idas så ofta då). 

I veckan har det varit kinkigare, i onsdags låg jag pall 5 h sen jag kom hem från jobbet (nedlyft säng, på golvet vid de öppna balkongdörrarna - inga diskussioner, tack, för då gråter jag!) innan det var sängdag och då sov jag 9 h till - sen var jag pigg och glad (nåja, hyfsat) igen.

Inatt hade jag ont i magen och var jättegrinig på vår 120 cm säng, plus att Gustav var grinig och låg och hostade. Slutade med att jag tog en alvedon och satt upprätt i vår jättefina men tokobekväma soffa med en flisfilt och däckade.... När jag vaknade var det av någon konstig anledning frid och fröjd igen. 
(Gustav hade däremot ont i huvudet, ont i halsen, kli i ögonen, täppt i näsan - hmmmm, kan det vara tecken på allergi..... kan ingen banka in det i huvudet på honom för jag lyckas inte).


 




Av Lina - 10 april 2011 21:40




Gustav sitter och jobbar, förkyld och trött...


(- helg -)


      


... bara att vänja sig lillskruttan....



Av Lina - 10 april 2011 21:07





...barnvagnen...   



och ett växtmaraton.... (skulle fotat när det var ljust ute)


doftärt/squasch/krasse/gurka/melon/chili/diverse sallad

     


lavendel/tagetes och persilja


   


- håller mitt pysselbehov ganska bra sysselsatt 

(det finns ALLTID en anledning att plantera om) 




Av Lina - 9 april 2011 19:56

  


Hade tänkt rapportera lite också, och lägga in lite bilder på mitt nyinköpta monster till  barnvagn  samt mina  miljoner gröna bebisar. Det får bli senare. 


Gustav är sjuk - förkyld/allergisk - han tycker att jag är lättklädd på bilderna...


 




Av Lina - 9 april 2011 19:50



Kompletterande bild v. 25 - bara för att jag tycker magen är så fantastiskt stor!!


 



Av Lina - 9 april 2011 18:29




Satt på tunnelbanan och tittade ut på något som skulle kunna vara halvtrevligt vårväder om man tänker bort blåsten.


Kom på att Mark kanske skulle kunna vara fint... eller kanske Sten....




Av Lina - 8 april 2011 14:57




Det är Felicia igen som, i samråd med storasyster Evelina, kommit på en smart bil. 


Om man uppfinner bilar som går på såpbubblor så blir det bubblor som avgaser. Då kan man tvätta bilen med det, som schampoo.




Ovido - Quiz & Flashcards