Alla inlägg under februari 2011

Av Lina - 8 februari 2011 20:41







 



Funderar på att presentera dessa knasiga och speciella människor som jag inte kommer undan men älskar och respekterar högt.


(nåja, för det allra mesta)



Av Lina - 8 februari 2011 20:18






  



Vera


Viola




och så äntligen ett pojknamn som är möjligt;



Tor



Av Lina - 8 februari 2011 19:30







  



Noterat:

Igår gick det plötsligt inte att ligga på mage längre - och det var INTE för att jag försökte komma undan på friskis, även om det var precis vad jag passade på att göra. Känns som om det är en styv ballong i vägen, inte alls samma degiga och formbara känsla som vanligt.


Bullermätning på jobbet --> medel 83,9 dB = troligtvis icke tolererbara värden. Fortsättning följer...











Av Lina - 6 februari 2011 21:42










  



Kanske kanske kanske är det något som rör sig lite därinne ibland nu.... Kanske kanhända är det bara lite gasbubblor som shakear på tvären MEN kanske är det någon som värmer upp för en strålande danskarriär redan nu, typ Street Funk.




Gustav har varit här i helgen, vi tillbringade mestadels av tiden lagandes mat eller fikandes, däremellan handlade vi till tidigare nämnda mattillställningar.

Vi hann mellan intagen besöka loppis och springa runt hela gigantiska Bauhaus i Örebro och kolla på allt man kan sätta in i ett hus. Dvs. vi kollade på ALLT (dörrar, trappor, kakel, klinker, sten, bänkskivor, badrumsmöbler, kranar mm mm). På loppis fyndade jag riktiga pussel, såna där i trä som är utsågade i massa olika bitar. Det fanns 3 st, "Ett grannt torpställe", "fäbod" och "vår i naturen". Gissa vilket jag köpte??! 
Rätt svar: ALLA såklart

Hittade en våg och vägde mig; 60 kg utan jackan men med kängorna. Gustav trodde det var en optimistvåg.

--> Jag vägde mig på tre vågar till; 60 kg. *Pfff*  

(i hemlighet nöjd - då kan jag ju fortsätta äta som nu :) OK inte helt i hemlighet... ok inte alls i hemlighet då...)




Av Lina - 4 februari 2011 14:58




En vanlig dag;

  • Vad är en vanlig dag...??
  • Kollar om följande saker händer/finns och funkar: 
    Ringde väckarklockan av någon speciell anledning? - check!
    Tandborste - check!
    Något speciellt jag inte fick glömma idag? - kommer inte ihåg - check
    Bilen - check!
    Jackamössavantarhalsduk - check!
    Kan jag äta var 3:e timme idag? - check!
    Bensin i bilen? - check, då drar vi (jag och bilen alltså). 
  • Mycket utevistelse, aktivitet, luft och ickestad
    --> välbefinnande = gott humör
  • Glada djur --> välbefinnande = gott humör
  • Familj och vänner i balans --> välbefinnande = gott humör
  • Grinig? Se ovan, något av detta fattas.


  


Innanför den energiochåsiktsexploderande ytan:

  • Samma som utanpå med få undantag.


Av Lina - 4 februari 2011 14:32


En vanlig dag;
  • Tunnelbana till jobbet, långa dagar på jobbet.
  • Scarf och trendig gubbjacka. 
  • Stylat hår.
  • "Who cares?"minen som signalerar "I´m in the big city, where all our dreams come true".


  

Innanför den propra, coola ytan;
  • Hög puls och stresspåslag. I kombination med stor trötthet.
  • Hög ambitionsnivå på kontoret - "this is it"!? (or?).
  • Bryr sig egentligen en massa och grubblar över meningen med livet.
  • HATAR tunnelbanan i rusningstrafik. HATAR trängsel.

Av Lina - 3 februari 2011 22:00










  



Känner mig ganska smal...


Har börjat så smått föra över denna dagboken på nätet så att den inte ska försvinna hur som helst och så kan föräldrarna följa det hela på håll (OM de är intresserade, annars är det mest för att mitt minne är som en fisks).


Betraktelse i duschen:

Avslappnad så kan jag se tre tåtoppar på varje fot. Om jag skärper mig lite (givakt och spänd mage) ser jag halva fötterna.

Kommer ihåg när min mamma väntade Felix och reflekterade över att hon inte längre såg sina fötter - visade sig att det var flera decennier sen min far såg sina tossingar sist...





Av Lina - 3 februari 2011 13:46







  


Jag gillar ju då gamla namn, rediga, rejäla och enkla.

Sen har jag kommit på att det låter trevligt med flicknamn som slutar på A.



Eftersom jag kommer ihåg att jag låg och tänkte på ett fint namn igår kväll och då tänkte "det måste jag komma ihåg och skriva ner imorgon".....

Så idag tänkte jag skriva ner de som jag faktiskt har skrivit ner hittills eftersom jag såklart inte kommer ihåg vad det var som var så fint igår...





Elsa och Aina









Ovido - Quiz & Flashcards