Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

v. 25

Av Lina - 29 mars 2011 11:06




Det känns som att det nu börjar bli svårt att övertyga någon om att man bara råkade ta en liite för stor portion....


   


I morse var det dags för Mvc igen.

Barnmorskan är svårimponerad.

Blodtryck 115/60, puls 150 (inte min), mått 23 cm (normalt), Hb 121, gluk 5,nått...

Vikt 64 kg.


Bokade in massa nya möten med barnmorskan, föräldragrupper, avslappning, profylax, bäckenbottenträning, amning, pappagrupp (tror Gustav började svettas lite). Lika bra att passa på när vi ändå fortfarande bor kvar här.

Vi har inte riktigt tänkt på hur vi ska göra sen.

Jag skulle nog vilja kolla upp föräldragrupp i Vallentuna - det kan ju hända att det bor några trevliga blivande barnvagnspromenadskompisar där, som också har en dröm om att göra om villaträdgården till en minibondgård/botanisk trädgård, vem vet?!


Förresten så växer det så det knakar i mina odlingar här hemma, finns viss risk att det kommer ett bildmaraton på det snart... Det är roligt att ha nått att pyssla med och det börjar fyllas i fönstrena. Väldigt trevlig sysselsättning när jag behöver en paus i mitt "jobbandes hemifrån".






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards