Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Gravidtecken??!!

Av Lina - 29 mars 2011 21:27




Jag kom på mig själv med att lite tappat tråden faktiskt. Det var ju inte riktigt meningen att det skulle stå om planteringar och sånt här...


Så vad har hänt på sistone?

  • I magen?
  • I huvudet?
  • I kroppen?
  • Hur sköter sig den andra inblandade som känner och betraktar det hela utifrån?

Jo, i magen ligger det ganska säkert någon som brås mer på mig än på Gustav (jag hoppas innerligt att det kommer gälla även för storleken, just nu i alla fall och tre månader framåt). Det är ganska fullt ös, jag trodde verkligen inte det skulle vara så livat. Nu känns det tydlig skillnad på en "buff" och "nu håller jag på och vänder mig lite (*sega sega sega*)... och lite till (*knööööl*).... och lite till (*uffff*)".


I huvudet? 

Enligt Gustav är jag glad och lite euforisk... Nu tillägger han att det är ett ovanligt tillstånd för mig, själv sitter jag här och undrar om det beror på mina groende frön och att flytten inte längre känns som en evighet bort, snarare än på hormoner.

Sen är jag APorolig för att något ska gå fel men är väldigt noga med att förtränga det med alla krafter jag kan uppbåda. 


Kroppen?

Uhum.... Jag har sen en vecka lite problem med att sitta på svanskotan för länge. Än inte när jag går och står (förutom efter att jag suttit på svanskotan).

Ganska pigg. Sover rätt oroligt och drömmer en massa massa konstigheter. Ett par gånger har jag väckt mig själv (inte Gustav) av att jag snarkar...


Gustav?

Är ju rätt tjänstvillig även i vanliga fall, nu får jag typ alltid som jag vill. 

Skämt åsido (- fast det är nästan sant, men han får t ex mat på bordet när han kommer hem från jobbet, en fördel med att jobba hemifrån, i för sig efter mess "mat om 20" vid 17-18 snåret när jag tycker han ska komma hem), han verkar fascinerad. Av gravida jag alltså, inte av maten på bordet, den äter han tacksamt.

Omtänksam och gullig - fast det är han ju också i vanliga fall... 

Han tycker att jag har en jättestor men söt mage. 

Han är orolig för att han inte ska hålla måttet som pappa. Jag är inte orolig för det, jag är mer orolig för att han är för snäll och bryr sig för mycket. 


Några frågor?


Indiankrasse?


Nähä...


 
 
Ingen bild

mamma

30 mars 2011 10:54

jag blir bara så varm i hjärtat...

Lina

30 mars 2011 13:00

... gör mig glad. (och varm i hjärtat)

 
Ingen bild

Anna

30 mars 2011 11:44

Jag är av den bestämda åsikten att gravidsnack går utmärkt att kombinera med groddsnack - det är ju ändå lite samma sak (om än hos organismer från olika riken). Och jag är intresserad av allt som rör dig och ditt liv, samt det lilla liv som finns i dig ;) Och av Gustav såklart, han är ju ändå vår favorit även om han sällan får en syl i vädret :D

Lina

30 mars 2011 12:54

Här groddas och gravidas det för fullt.
Några små stackare fick sig en köldchock på balkongen idag eftersom det var så "fint väder".
Den lilla tycker nog också jag är le när jag typ hittar "undrar om detta är huvudet som knölar ut här *pet* *pet*, eller är det detta *knuff och puff*.
Gustav går fortfarande runt och ser kär ut mellan varven så nått måste jag göra rätt. Det är skönt med en tacksam pojkvän. ;)

 
Ingen bild

Isak

1 april 2011 18:08

Vafan är inte jag favoriten längre?

 
Ingen bild

Anna

2 april 2011 12:52

Nerpetad till förmån för en med storstadshybris ;)

 
Ingen bild

Isak

3 april 2011 19:08

I morse bakade jag scones till mor och far..

Lina

4 april 2011 15:19

Kl. 06.30??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards