Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Den utlovade.....

Av Lina - 10 april 2011 21:07





...barnvagnen...   



och ett växtmaraton.... (skulle fotat när det var ljust ute)


doftärt/squasch/krasse/gurka/melon/chili/diverse sallad

     


lavendel/tagetes och persilja


   


- håller mitt pysselbehov ganska bra sysselsatt 

(det finns ALLTID en anledning att plantera om) 




 
 
Ingen bild

Anna

12 april 2011 09:27

Jag blev jätteavundsjuk på din odling tills jag kom på att du faktiskt är med trädgård och att det inte är rimligt att dra upp så mycket plantor till balkongen. Så nu är jag nöjd med att det "bara" blivit ett 60-tal tomater och ett 10-tal paprikor. Än så länge...
Fantastiskt söt barnvagn! Men är du säker på att den inte bara är söt? Den ser inte precis praktisk ut. Men det är ju å andra sidan du, så det ska nog gå vägen ;)

Lina

12 april 2011 12:24

Jo, alltså, barnvagnen är size SKEPP och enda gången den kommer åka motorfordon är antagligen flyttlasset till Vallentuna. Sen kommer den antingen bli vacker/dagsovplats i hallen, alternativt bosättas i garaget för seglarturer runt kvarteret bara... Så jo, jag får väl erkänna att den är lite opraktisk...
Jag hotar Gustav att jag ska bli en barnvagnshallick som köper och säljer fina barnvagnar, men han säger att jag bara får köpa en åt gången och inga fler förrän vi har flyttat - vi hade lite svårt att få plats i lägenheten innan det här lilla Donnan flyttade in... (fast medans jag funderar på om jag ska lyssna på honom denna gången eller inte så surfar jag vidare efter nya lovande barnvagnar).

60 - tomater!! På din balkong!!?? Cooolt. ;)
Om ni kommer hit och hälsar på så lovar jag att du ska få med dig lite plantor hem. Och sen, vad spelar det för roll - det roliga är att odla lite och pilla med små gröna saker - sen om de får plats, dör eller totalt tar över hela hemmet.... Det är inte det viktiga, eller hur?

 
Ingen bild

Anna

12 april 2011 16:48

Haha du e rolig :) Jag tänkte att det liksom saknas nån slags balja inunder barnet som man kan lägga ICA-kassarna i eller vad man nu ska frakta. Fast du är ju inte lika shoppingbenägen som mina andra kompisar är så du kanske inte ska på rea-maraton mellan Polarn å pyret, JC och Piraia eller vad barn-märkesaffärerna heter...

Angående tomaterna tror jag inte att alla 60 ska bo hos oss, vi har bara köpt 6 rejäla krukor så... Men Jamie Oliver odlade små körsbärstomater i konservburkar, så jag antar att endast fantasin sätter gränser. Jag undrar bara vad man ska ha för slags jord/jordförbättrare för att få så mycket frukt som möjligt? Förra året fick vi ju tomater, men de var kanske inte så stora som de kan bli med rätt dos kärlek och näring... Har du nåt tips? Surfar runt och de flesta säger välgödslad, och så näring varje vecka sen...

Lina

12 april 2011 21:09

Hönsgödsel är koncentrerat, kobajs, hästskit etc - jag tror inte att tomater är så knussliga bara de får mycket sol, värme, vatten och näring.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards