Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Bärsjal

Av Lina - 28 juni 2011 20:01




Nytttillskott från blocket....

Gustav tycker att mitt prebabyintresse är lite konstigt nu, men förberedelser är väl bra, eller?! 


  För er som håller med Gustav kan ni ju spana in vardagrummet som nu är "klart". Väggarna är vittapetserade, taket målat, fönsterbrädet bytt och nya eklister. Bilden är dock spegelvänd.


Tillbaka till bärsjalen. 5 m lång i ganska tjockt, brunt, elastiskt bomullsmaterial. Känns ungefär som ett rejält vinterplagg...

Vi har idag, just nu kl. 20.05:

25,1 grader ute

27,8 grader inne....


    Det här är sk. cradleposition. För mycket små barn.


    Och det här är en mycket älskad "Laban" som kommit fram ur garderoben för att glädja någon annan än mig. "Taxen Gul" ligger också i vaggan. Undrar om Gustav hade motsvarande telingar....

 
 
Ingen bild

Cia

28 juni 2011 22:49

Både sjal och vardagsrum ser fina ut! O du o Laban med. Tänkt ringa i flera dagar, men jag har verkligen inte haft en minut över. Känner mig rätt slutkörd, ska det här vara semester? Imorgon kl 8-12 grindbygge, kl 1215 sjukgymnasten, kl 13 och framåt så långt det går höskörd. Pust. Kram, tills vidare. Du får gärna vänta med att föda barn tills jag har ringt!

Lina

29 juni 2011 11:11

Hej vännen!
Jag känner igen det där, svårt att "koppla av" när listorna är milslånga... Jag vet också att ni är bra på att ta värdefulla mikropauser när ni kan, havet är nära, hundarna ska ändå ut, det är hiskeligt varmt och soligt. Glöm inte det.
Jag jagar åtminstone ETT tillfälle att få bada ute i sommar men det går inte så himla bra. Nu när jag säger det ska jag ta tag i jobbet och försöka bli av med det "på riktigt" och sen sätta mig och leta badsjöar här runtikring. Gustav har lovat hänga med ikväll mot att jag erbjöd mig fixa kvällskäk klart att ta med.
Kram på dig. Vi hörs när vi hörs, före eller efter BF. Just för tillfället verkar det som om du har några veckor på dig.... Jag kanske till och med hinner ringa före, ska bara..... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards