Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Bönor, ärtor, paj rygg och träningsvärk i skinkorna

Av Lina - 1 juli 2011 16:39




Förträngde igår envist att jag inte klarar av vissa ställningar och har betalat för det sen igår kväll. Hukande som det innebär att rensa rabatter, klippa högt gräs för hand, vattna med tunga kannor, böja sig upp och ner - ingen hit! 

Det var ganska länge sen det gjorde ont att vända sig i sängen så inatt var det inte roligt - hade glömt.. Gick ändå med "el"apparaten i 2 h igår kväll.

(har förresten glömt berätta att Gustav elchockat sig på den    

- rätt liten uppoffring men nu vill han inte testa den)  


Ont i ryggen eller inte - kolla så fint det blev!!!!

(glömde såklart ta "före"bilder fast jag har gått och grämt mig över "rabatten" i flera veckor)

  Seriöst - det är stor förbättring!!

Till kvällsmat åt vi soppa med egna ärtor, persilja, gräslök och mangold (och icke-egna potatisar och choritzo). Otippat gott, men antagligen hjälpte cremé fraichen till.



 

Pallkragarna och ängen runt fick också en ordentlig översyn och upprensning.


Idag har jag försökt vila, har gått ganska bra faktiskt, även om jag är grymt uttråkad. Har fixat det sista för att kunna "sluta jobba", tidsrapporteringen är klar på distans, jobbtelefonen fimpad och troligtvis sista kuvertet postat.


Fast nu kliar det i fingrarna att dra upp lite stenar vid ytterdörren....


Det är det eller laga mat eller testa baka Budapestrulle (har redan stoppat in en halv sats cheesecake i frysen - hade 3 dl grädde som behövde användas upp). Hmmmm. Jag är ju hungrig... Undrar om jag orkar vänta på Gustav med maten.

Nu verkar det bli lite skönt ute, har varit olidligt kvavt idag så jag har inte velat kolla ut mer än nödvändigt.

Ok, förbereda mat (variation på ugnspannkaka (nu har jag äggulor över...) - tack för tipset mamma) och sen plocka sten tills karln kommer hem? Det blir en bra plan.


*suck*   

Har jag inget annat socialt liv än att sitta och prata med min blogg......


   Tänk om man kunde ha en sån här hemma att prata med...






 
 
Ingen bild

Cia

3 juli 2011 14:41

Ni M Å S T E se Tim testar TENS! http://www.youtube.com/watch?v=AYWN8-RQR-E

Lina

4 juli 2011 10:56

Gullig du är som skriver kommentarer så det sprutar om det!
Nu känns det som jag har kontakt med någon och det behövde jag!

Vi skrattade så vi kiknade åt Tim!!!
Undrar vad han har för program och styrka (jag beter mig inte riktigt så, fast jag har den inte på armen heller...).
Jag tror jag sett honom när han testar ett halsband som ger skällande hundar stötar.... Vet inte om det var lika roligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards