Direktlänk till inlägg 7 juli 2011

Rundvandring....

Av Lina - 7 juli 2011 10:40


OK. Detta inlägget behöver förbättras lite. Det kommer.


...i trädgården har efterlysts.


Ok, här vet jag inte om det går att se något alls (tog mot solen och insåg inte att bilden blev så mörk....).

Jag står i alla fall i hörnet på vår gigantiska uppfart och tar kort mot trappen till huset. Vårt hus är det till höger i bild. Sen har vi en trädgård som sträcker sig framför i en stor trapp ner mot gatan (inte riktigt med här...).

    Trappräcket är fint  

  Solsidan, framsidan - notera busken Gustav ägnade 1,5 dygn att gräva upp, peppar peppar, den lever fortfarande efter 3 dygn och döljer lite "fulhet". Vi är inte så stolta över vår entrance....

Den fina gamla, vita metallhammocken som Stig lämnat syns inte, inte heller tvättvindan som nu står rakt och ganska stadigt i en höjd som pyttemänniskor når (mitt verk, envishet lönar sig). 

    Uteplatsen. På väg runt hörnet.

Äppelträd, plommonträd, ros, kaprifol, clematis, klänghortensia som jag tycker om och vill kunna ta hand om. Risiga spireor som jag jobbar på att kapa lite i taget (var fina 2 v när de blommade)....

  Baksidan med friggeboden. Kompost och gräns mot skogsområde...

  Baksidan med mitt påbörjade grönsaksland, får bli mer nästa år. Annars har vi massa fina rosa smårosor i en övrigt eländig stenformation...


Här skulle det vara en bild på bakbaksidan men den fasnade visst i telefonen så jag får återkomma med den.


Det är vår trädgård. Full med små guldklimpar inklusive irritationsmoment.  




 
 
Ingen bild

Anna

8 juli 2011 16:21

Jag tycker att er trädgård verkar mer än a-ok, men det är väl så att ägarna oftare ser skönhetsfläckarna ;) Dock kan jag förstå att en estet som du retar halvt ihjäl dig på alla blandade stenar och dessutom att de sitter fastmurade haha :) Ni får la bila bort dem, alternativt kan vi testa att göra bomber och spränga bort dem? Sånt som småkillarna gjorde förr i tiden har jag hört. Hade varit kul att ha på sitt CV: "Kan spränga saker, precis som han, hundraåringen som gick ut genom ett fönster".

Btw, snart är det dags för en ny omgång kanelbullar för min del. Vad var det nu igen du hade i dina för att dämpa det dåliga samVETET? Kli å frön? Kram vännen, och glöm inte att komma ihåg att ta det lite lugnt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards