Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Nu är det spikat (tror jag)

Av Lina - 19 juli 2011 20:53



Lilltösen kommer gå under namnet;


Irma Eva Molly Bengtsson



Irma för att vi tycker det är fint.


Eva efter min mamma.


Molly efter Gustavs mormor.


Bengtsson blev det av bara farten....




...och här kommer en bildkavalkad...


 

       

   

 
 
Ingen bild

Cia

19 juli 2011 23:27

Bra att ni ger henne andranamn så det räcker och blir över. Alvar fick ju inget alls och det skulle visa sig skapa upprörda känslor.. Gammelmoster Christel anser t ex vi har berövat honom möjligheten att bli en framstående forskare (eftersom alla forskare som publicerar rapporter har en initial mellan namn och efternamn).
Hur söt som helst är hon! Och en sån gullig tygblöja!

Lina

20 juli 2011 09:17

Jag har aldrig tänkt på det där med andranamn riktigt. Men det är ju sant,jag har ju redan beskyllt henne för att hon kommer bli något där det enligt Christel då skulle behövas lite andra namn.
Hur blir det då??
Irma E. M. Bengtsson.... Vi kanske skulle ha ett snyggare efternamn...

 
Ingen bild

Anna

19 juli 2011 23:52

Låter kalas (om nån annan uttalar iaf) och alla tre namnen e både fina och speciella för att de betyder nåt. Thumbs up! Och söt e hon med, med långa fina fransar :) Bra jobbat!

Lina

20 juli 2011 09:10


He, vi tyckte det var så fint och tycker väl egentligen fortfarande.

Sen insåg vi att vi faktiskt måste börja kalla henne för Irma också, inte bara ljuda det i huvudet.
Vi har båda defekta tungband (kan inte säga Rrrrr) och plötsligt kändes det lite märkligt igen. Stackars barn. Men vi testar ett tag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards