Direktlänk till inlägg 20 juli 2011

v. 1 Postpartum

Av Lina - 20 juli 2011 10:46



Mjölkdrickande morsa.

Vad är det man säger?? "Mjölk är livet??" Gott är det till kanelbullar i alla fall. 


Magen är plufsig, mjuk och härlig!!!


 

 
 
Ingen bild

Anna

20 juli 2011 11:23

Haha vad söta ni är :) Skulle bara haft en kossa med på bilden så hade kretsloppet varit komplett... Och jag måste säga att det var den härligaste inställningen till en postpartum-mage jag har hört (läst) nånsin! Fortsätt i den andan vännen, för du är ljuvlig och det verkar lilla Irma också vara. Puss på er, och krama om bästaste Gustav med :D

Lina

20 juli 2011 16:38

Hellre en go, mjuk bullmage än en uppblåst, spänd gravidmage!!!

Det är en av många tiopoängare sen förlossningen!

 
Ingen bild

Cia

20 juli 2011 19:57

Och hellre en bulle i handen än tio alldeles för långt härifrån. Suck. Vill också ha - både bulle och liten bebis (igen)!

Lina

21 juli 2011 04:48

Bullar i frys ska jag se till och ha om ni "svanger förbi" någon dag.

Bulle i ugn (bebis) kommer också är jag säker på såsmåningom på ett eller annat sätt!

 
Ingen bild

Cia

21 juli 2011 12:47

Vi funderar faktiskt på att ta en Linköping/Sthlm/Nynäshamn-långweekend sista helgen i augusti! Så kolla hur din kalender ser ut tors-sön.

Lina

22 juli 2011 08:27


Vore trevligt med besök, jag är socialt utmärglad här. (märks det att jag använder bloggen som socialt medie??!)


Hrrmm, min kalender är ganska TOM, så ett besök av er (ska se til så det finns kanelbullar) är välkommet!

 
Ingen bild

Cia

22 juli 2011 21:22

Vi hör av oss när vi vet mer hur vi gör! *kram* (och jag tycker inte att du använder bloggen tillräckligt mycket ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards