Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

6 veckorskontroll

Av Lina - 24 augusti 2011 15:42


Varför har jag inte tänkt på en sån här kategori. 


Vecka för vecka tiden efter. Ganska snart får vi väl gå över till månad för månad och sen år för år. Men nu, det händer ganska mycket hela tiden.


Läkaren, en dam som såg ut som den elaka häxan i "de 100 dalmatinerna", kalla händer hade hon också, frågade när hon tog upp Irma om hon hade lett mot oss ännu.
"Njaee" sa vi "det är ju svårt att veta om det är en fis på tvären som släpper eller att hon ser en kant mellan två nyanser...".
Irma sög in henne med blicken när hon gjorde lite ljud mot henne och LOG. Hmpfff.


4450 gram tung

55,5 cm lång

37 cm (om nån är intresserad) runt huvudet.


OCH hon gick igenom läkarkontrollen (höfter, puls, mjukt hål i skallen, ögon, mun, leende, ligga på mage, buk, tårgrepp och fingergrepp, kanske nått mer). 


På mitt påstående att hon kissar mycket (hon kissade under besöket såklart, hon kissat JÄMT) fick jag som svar - "det blir så när man äter mycket...". Lite senare sa hon - "vill ni att hon ska bli en tjockis"??!!  Hmm, intressant. "Nej" spontant.

Vi har lite issues fortfarande jag och Irma angående hur man ska äta. Inte bara hon och jag, mina bröst är också högst involverade och ett aber, likaså de oumbärliga, plastiga bröstvårtsskydden.
Men där fick jag mig ytterligare svar på tal att jag inte behöver hetsa med matningen, det är bara det att mina bröst tror att vi har tre barn.. Just nu är de som stenhårda ballonger och jag vågade inte annat än pumpa ur båda när jag kom hem (mjölkstockning ska inte vara kul...) trots att jag försöker låta bli för att de inte ska tro att vi har fem bebisar...


Bild kommer. Eller kanske video?



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards