Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Onsdag

Av Lina - 28 september 2011 22:44


Idag var jag iväg och gick en promenad med en trevlig tjej i vår föräldragrupp. Det blev en rätt lång tur på lantliga vägar och Irma sov igenom allt. Sen vaknade hon med ett ruskigt desperat hungerhumör precis när jag skulle sätta gaffeln i lunchen jag blivit erbjuden. 

Vi konstaterade vad olika bebisar är.

Irma gillar att stå och skaka medan hon kämpar med att titta upp (lyckas ännu inte så bra). Hon viftar och viftar och viftar och sparkar alltjämt vare sig hon är glad, ledsen, upprörd eller vad det nu kan vara. Sen snackar hon mycket och ändrar snabbt humör.

Hon illtjuter sig gärna igenom amningarna - innan för att hon är hungrig, sen för att mjölken inte kommer direkt, sen för att det går för fort, sen för att hon behöver rapa, sen för att det går för långsamt, sen för att det är slut och *suck*.

Felix, är en månad äldre och en sävlig gosse. Han gör inga antydningar till att vilja stå själv när han blir lyft. Han är stadig på huvudet och kan slå till sina leksaker i babygymmet efter att ha spanat in dem lääääänge.

Han säger knorr när han vill ha mat och tittar lite uppfodrande på mamma.


OK jag överdrev kanske lite men skillnaderna är tydliga.


Annars har vi haft en bra dag. Klockan 21 sov resten av huset och jag hör fortfarande inget så jag håller tummarna för att det är lugnt. Vi har haft 2 skrikiga kvällar på rad nu och det räcker. Jag misstänker att det beror på framsteget som illustreras nedan. (nej jag vet inte hur man vänder på filmen)



Gustav är nöjd med att få ge ersättning men Irmas mage verkar inte lika förtjust. 


Annars väntar förhoppningsvis en hel del kräftor och trevligt sällskap de närmsta dagarna (ska försöka komma ihåg att ta kort....).

Vi ska vaccineras på måndag  och bilen ska besiktigas på tisdag  


Nä, det här duger inte, måste krypa i säng så jag får någon timme egensömn.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards