Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

På besök i Halmstad

Av Lina - 16 januari 2012 19:33



Toppen! Härligt!

Lite barnvakt och möjlighet att vara med familj och vänner i lugn och ro.

Kunna shoppa lite själv, gå till frisören.


Vad händer? Jo, vi drar med oss kräksjuka från Stockholm...


Anlände mitt på dan på lördag för att vara borta en dryg vecka. Hur ska det gå med familjen och Gustav och Irma undrade några?

Irma inga större problem, hon tar det mesta just nu med lugn förtjusning så flygning och säkerhetskontroll som vi pep i var bara fascinerande. Hon är nöjdare ju mer som händer.

Och eftersom jag och Gustav inte pratar med varandra längre - jo, vi gnäller och skäller och tiger däremellan (har inte riktigt varit i fas sen julstöket) - så mår vi också lite bra av att lägga några kilometer mellan oss.

Om sanningen ska fram så drömmer jag om att få rå bara mig själv i ett par dagar i sträck så jag tycker inte direkt synd om honom. Dessutom har han Stina som sällskap när han är ute i uterummet och tömmer hennes låda ;).


Nåväl, Cia och Alvar kom och plockade upp oss på flyget och hängde med oss resten av lördagen. Alvar har växt och snart är det dags att få en syrra. Pappa tog nån bra bild som kommer snart.

På söndag dök Isak upp. Då hade jag mått lite pyton sen mitt i natten då jag fick sanera Irma första gången, hennes dåliga mage har fortsatt puttra på i rasande löst tempo sen dess...

Pratade med Gustav (!! - Ja, några kilometer mellan var vad som behövdes) och han var utslagen på soffan.

Måndag morgon kom mess från Cia som låg däckad med Alvar, strax därefter sprang mamma in på toaletten och blev en frukost lättare...

Med andra ord, vi är lite i karantän och inte så sociala längre.


(och så har jag fått mens också, kunde inte det vänta ett halvår till??!)


  Här är en riktig gladbild som Gustav tog på henne för några dagar sedan.


Och en gammal bild jag hittade;

   Vaddå bekymmersrynka??!


Vi får väl se vad resten av veckan har att erbjuda för spännande överraskningar.



        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards