Direktlänk till inlägg 4 mars 2012

Nu ska här bloggas!

Av Lina - 4 mars 2012 20:05


Nu är det vår!!!

  Ett par dagar nu har solen värmt och det har töat i trädgården. Stina har som bilden ska illustrera satt sina spår på tomten och det är jag glad för! 

Jag fifflar runt där så mycket det bara går, Irma hänger med på ryggen    och Stina sällskapar nöjt.


Varför blir det alltid såhär när jag ska "ansa en buske"...

  Gav mig på buske 2 av kanske 5. Buske nummer 1 är längst till vänster (den första kala fläcken).


I morse var det plötsligt - 8 grader igen och jag tog en fotorunda. Ska se om de bilderna var något att ladda upp...


Tassavtrycket blev kvar....

              

Vårblommor

             


Kaprifolen ångrar nog att den försökte...



Och nu undrar jag om det inte måste läggas inte lite bilder på Lilla Damen. Hon har haft en tuff vecka och således vi också. Började med att få hög feber, strax över 40 en kväll och var som en ynklig trasa över axeln. Alvedon piggade upp lite men det märktes att halsen gjorde ont och det var svårt att andas. Sen smittade hon oss också så vi har turats om att ligga pall.

Nu när hon mår "bra" igen så känns det som om hon "gått in i en ny utvecklingsfas" eller så är det tänder som kliar. Hon är hetsig och lättstött och vill gnaga på allt. Och så slår hon sig heeeela tiden. Har för tillfället både blåtira och fläskläpp och antagligen ett par bulor till...

Sjuk fröken;

             

Lägger in en bild presjuk, prefas, pretand2 bara så jag ska komma ihåg hur solig hon kan vara...   

Så här trött blir man efter utflykt med vilt eldande kompisar med energiska hundar.     

Och så var det premiär för pappa att bada med lillfisen.   Kanske lite avvaktande?

Det är ju så himla roligt att bada!

     



 
 
Ingen bild

Far

4 mars 2012 22:35

Våren verkar längre kommen hos er än här. Det var i alla fall väldigt fina bilder, både på löken och fröken.

Lina

6 mars 2012 11:09

Jag har en ny kompis i väntan på att tjälen ska försvinna - kvistmaskinen!

 
Ingen bild

Cia

7 mars 2012 10:56

Härliga foton!! Har du övat på att ta upp henne på ryggen själv?

Lina

7 mars 2012 20:38

Det är så härligt när solen skiner!!

Ja, det blev liksom bara att jag testade först ha henne på sidan och sen på ryggen eftersom jag så gärna ville kunna vara ute i trädgården. Det var inte så svårt faktiskt, står över sängen eller annat mjukt när jag ska fösa över henne på ryggen bara så känns det säkrare.

Nu letar jag veterinär i närheten till Stina som verkar ha ont i munnen...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 4 augusti 2013 19:57

  ... dagen då Irma lärde sig snyta sig åt rätt håll!

Av Lina - 28 maj 2013 20:23

    Karl Erik Ossian Bengtsson     Född: 20130510 kl. 21.43 Längd: 51 cm Vikt: 3410 g Alldeles nykläckt och geggig... och missnöjd över att blivit klämd ut i kylan och ljuset.        Föräldrar, förundrade och rätt ...

Av Lina - 4 maj 2013 21:57

    Klistermärkesbok "is da shit"!!! Irma kan roa sig med det på alla sätt man kan tänka sig!           Och här är hennes nya säng som hon skulle få lunchsova i för första gången idag.     Det var lite konstigt och hon var lite spat...

Av Lina - 4 maj 2013 21:20

    Sitter hemma och har "huset för mig själv". Irma somnade 19.30 (hon är sååååå smidig att lägga nuförtiden, pepparpeppar) i sin "nya säng". Bilder kommer i nästa inlägg. Jag och Stina har sen dess varit ute i trädgården och nattat hönsen -...

Av Lina - 28 april 2013 19:45

  Puh, har precis läst mitt partogram från Irmas förlossning - får man dra sig ur nu??   Det är 19 dagar kvar till BF (Beräknad Förlossning).   Jag kan som nästan se fram emot det, ffa. att slippa vara gravid längre och att få se vem det är...

Ovido - Quiz & Flashcards